TARTALOMJEGYZÉK
BEVEZETÉS
A HELYI TÁRSADALOM, OKTATÁS, KULTÚRA
A középiskolák szerepe és a városi elit Magyarországon. Utánpótlás, rekrutációs és helyi oktatáspolitika.
A tanítói pálya, mint mobilitási csatorna.
Jászberény kulturális élete a rendszerváltozást követő években.
CSALÁDKUTATÁS, SZOCIÁLPOLITIKA, MIGRÁCIÓ
Tanyai családok.
A vállalati szociálpolitika néhány kérdése. A hűtőgépgyár példája.
Család, foglalkozás és vallásosság egy jászsági községben.
Jászberény szociális térképe. (részletek).
A migráció többoldalú megközelítésének néhány jellemzője egy jászsági falu példáján.
Maradnak, elmennek vagy visszatérnek? A középiskolát végzett jászsági fiatalok migrációjának vizsgálati tapasztalatai
RENDSZERVÁLTOZÁS, AUTONÓMIA, ÖNKORMÁNYZAT
Hátulsó pár előre fuss! Rendszerváltozás egy jászsági faluban.
A falusi politizálás gyökerei és mindennapjai.
Orientációs pontok és érdekkifejeződés az önkormányzatok szövetségeiben.
Falusi szervezetek és a helyi közvélemény. Egy erdélyi,egy ausztriai és egy jászsági falu vizsgálatának tapasztalataiból.
Magyarok is szavaztak rám. Beszélgetés Ajtai Ferenc cigány képviselővel.
VÁLLALKOZÓK, SZÖVETKEZŐK, PRIVATIZÁZIÓ
Dancsa András míves mestersége.
Lett-e valaki erős, okos vagy gazdag? Kárpótoltak, magánvállalkozók, szövetkezők.
Privatizáció, kisvállalkozások, utcakép.
NÉZŐPONTOK - INTERJÚK
A jászkunsági fejlődés csúcspontja: a redemptio. Kiss József történész.
Több falu jegyzője. Rusvay Lajos vasdiplomás közgazdász.
Gyökerek, földkérdés, kereszténydemokrácia. Czettler Antal jogász-történész.
Ha egy modern könyv megjelent, az feltétlenül megvolt a berényi könyvesboltban. Holló János akadémikus
Autonómia, utórendiség, modernizáció. Márkus István szociográfus.
Megfontoltan és nem érzelmi alapon dönteni. Zalai Ernő egyetemi tanár.
Itt annyi akarás van, és olyan kevés segítség érkezik. Szekeres Imre politikus.
Bátorság és kényszer. Járvás István politikus.
KITEKINTÉS
A jóléti állam kisvárosa. Vechtai útiélmények.
Mindig kilencvenig számolnak. Útinapló Dániából.
Aktívak vagy lusták? A német pedagógusok közéleti szerepvállalásáról.